Artykuły

Szkolenia dla kupców

Szkolenie „Skuteczny specjalista działu zakupów” jest autorskim szkoleniem, które opracował trener Mirosław Plak. Szkolenie to przez lata zdobyło duże uznanie oraz wysokie oceny uczestniczących w nim specjalistów działów zakupów i kupców. Szkolenie dedykowane jest specjalistom pracującym w dziale zakupów, kupcom oraz szefom działów zakupów,...

Negocjacje - profesjonalny negocjator

Negocjacje zawierają zestaw technik i narzędzi, które składają się na umiejętności, które są przydatne w życiu każdego człowieka. Zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Kim jest profesjonalny negocjator? Jak powinien działać, aby osiągać najlepsze efekty? W jaki sposób stać się skutecznym, profesjonalnym negocjatorem?

Inteligencja emocjonalna w biznesie

Konflikty w miejscu pracy są nieuniknione i naturalną częścią życia zawodowego. Skuteczne zarządzanie konfliktami może znacząco wpłynąć na wydajność i harmonię w firmie. Jednym z kluczowych podejść do rozwiązywania sporów jest wykorzystanie inteligencji...

Komunikacja w negocjacjach

Negocjacje to specyficzna forma komunikacji, podczas której trzeba zwrócić uwagę na wiele ważnych czynników. Niektórzy mogą pomyśleć: „nie jestem dobry w negocjacjach, to nie dla mnie”, ale prawda jest taka, że nawet podczas codziennej komunikacji...

Budowanie relacji z klientem

Budowanie relacji z klientem to bardzo ważny aspekt działań biznesowych. W biznesie relacje z klientami są kluczowe. Każda udana transakcja to nie tylko wymiana produktu lub usługi za pieniądze, ale także budowanie trwałych więzi...

Stres - jak radzić sobie ze stresem?

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, każdy z nas jest narażony na różnorodne czynniki stresogenne. Stres może znacząco wpłynąć na nasze zdrowie psychiczne. W tym artykule przyjrzymy się, jak zarządzać stresem, aby chronić nasz umysł...

Roszczeniowy klient - w jaki sposób doskonalić obsługę klienta?

Roszczeniowy klient – jak postępować, co robić, aby utrzymać pozytywne relacje, w jaki sposób sprawić, aby był zadowolony? Zadowolenie klientów stanowi fundamentalną filozofię biznesową, która przekłada się na długotrwałe relacje korporacyjne. Firmy, które koncentrują się na kreowaniu pozytywnych doświadczeń...

Komunikacja niewerbalna w wystąpieniach publicznych

Komunikacja niewerbalna to właściwie wszelkie ruchy ciała. To przede wszystkim mowa ciała sprawia, że komunikacja to proces ciągły – komunikujemy się cały czas, od narodzin aż do śmierci, ponieważ nawet najmniejszy ruch może coś komunikować, np.: pozornie siedzimy nieruchomo, ale w tym czasie stukamy palcami...

Trening komunikacji interpersonalnej

Skuteczna komunikacja interpersonalna jest w naszych czasach bardzo ważna. Zwłaszcza w dobie mediów społecznościowych, gdy mamy poczucie ciągłej dostępności do kontaktu z innymi. Komunikatory to jednak nie to samo, co prawdziwa rozmowa. Mogą działać wręcz niekorzystnie, ponieważ ludzie odzwyczajają się od rozmowy twarzą w twarz – nie wiedzą jak się zachować...

Marża a narzut

Podczas rozmów handlowych, zarówno sprzedający jak i kupujący często posługują się terminologią odnoszącą się do zyskowności inwestycji handlowej. Profesjonalny handlowiec powinien doskonale orientować się, czym różnią się pomiędzy sobą poszczególne terminy i potrafić w odpowiedni sposób przedstawić klientowi oczekiwane przez niego wyliczenia.

Jak rozwiązywać konflikty?

Konflikty w codziennej komunikacji zdarzają się często. Nieraz wystarczy stosunkowo niewielka rzecz, by między ludźmi pojawiło się napięcie prowadzące do kłótni. Czy jest uniwersalna recepta pozwalająca całkowicie wyeliminować konflikty z komunikacji? Niestety, ludzie są różni i tym samym często mają różne zdania, opinie, poglądy, trudno więc być...

Szkolenia otwarte i zamknięte

Szkolenia otwarte i zamknięte. Poniższy artykuł przedstawia ogólny pogląd na różnice pomiędzy szkoleniami otwartymi a zamkniętymi. Jakie szkolenie wybrać – otwarte czy zamknięte? Dowiedz się więcej na temat specyfiki poszczególnych rozwiązań, aby wybrać najlepszą formę szkolenia, dostosowaną do Twoich potrzeb. Istnieją trzy podstawowe modele, pokazujące w jaki sposób...

Ocena szkolenia

Po zakończeniu działań szkoleniowo-rozwojowych następuje ocena realizacji celów, która jest bardzo istotnym elementem procesu, gdyż pozwala na oszacowanie, w jakim stopniu osiągnięto zakładane cele oraz na analizę podejmowanych działań, aby móc wyciągnąć wnioski na przyszłość. Przeczytaj krótki artykuł omawiający tematykę oceny szkolenia, a właściwie szerzej...

Cross-selling i upselling

Zwiększanie sprzedaży i zyskowności firmy są kluczowymi kierunkami działań handlowców i pracowników obsługi klienta. Zwiększanie wielkości sprzedaży oraz marży prowadzą do zwiększania obrotu i zysku firmy. Cross-selling i upselling to dwie techniki, które są powszechnie stosowane w wielu branżach i pomagają uzyskiwać wyższą lub lepiej marżowaną sprzedaż...

Rozwój kreatywności

Kreatywność to przede wszystkim umiejętność dawania nowych rozwiązań i pomysłów. Są one potrzebne w różnych sytuacjach, także (a właściwie zwłaszcza) w wyzwaniach, które rzuca codzienność, dlatego też kreatywność to cecha, którą docenia...

Kompetencje handlowca

W pracy handlowców niezbędne jest posiadanie pewnego zestawu kompetencji, które stanowią minimum dla osiągania efektywności w realizacji celów sprzedażowych. Do najistotniejszych kompetencji handlowca należą:

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Miejsce pracy charakteryzuje się dość specyficzną formą komunikacji. Z jednej strony nie musimy nawiązywać głębokich relacji ze współpracownikami, z drugiej – warto o nie dbać, by atmosfera w firmie była przyjemna. Pracownicy jednak nie zawsze chcą takie relacje nawiązywać, a niekiedy wręcz trudno im dojść do porozumienia.

PR w pigułce

PR, czyli public relations, to wszelkie działania, które w pewien sposób wpływają na wizerunek firmy. Nazwa PR w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego to „relacje publiczne”, choć słownikowa definicja mówi przede wszystkim o kreowaniu pozytywnego wizerunku na zewnątrz firmy. Istotnie, PR właśnie na tym polega – na budowaniu relacji w przestrzeni publicznej.

Komunikacja w zarządzaniu

Komunikacja między pracodawcą a pracownikiem jest, wbrew pozorom, dość skomplikowanym zagadnieniem. Mogłoby się wydawać, że niczym nie różni się ona (lub przynajmniej nie powinna się różnić) od zwykłej, codziennej komunikacji...

Cykl Kolba

D.A. Kolb, amerykański teoretyk nauczania opracował cykl skutecznego uczenia się, obejmujący cztery następujące po sobie etapy odzwierciedlające różne modele przyswajania wiedzy i rozwoju umiejętności. Wyjaśnione poniżej etapy cyklu...

Jak zarządzać swoim czasem?

Podczas rozmów ze znajomymi często z naszych bądź ich ust pada zdanie „zupełnie na nic nie mam czasu”. Czy rzeczywiście jest tak, że tego czasu brakuje, czy poczucie jego braku jest wynikiem jedynie złej organizacji? Gdyby wszystko dokładnie podsumować...

Organizacja ucząca się

Rozwój kompetencji pracowników jest jednym z najistotniejszych elementów budowania efektywności działań biznesowych. Istotne jest, aby traktować go jako proces ciągły, efektywnie zarządzany i stale rozwijany.

Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych

Czym są media społecznościowe? Media społecznościowe – zamiennie nazywane social mediami – to wszelkie strony internetowe, aplikacje, ale także inne źródła przekazu informacji, które pozwalają na szybkie dzielenie się treściami z odbiorcami, oraz tym samym na budowanie wizerunku firmy w opinii publicznej.