PR w pigułce
Co to jest PR?

Dlaczego PR jest tak ważny?
Public relations - tożsamość a wizerunek firmy
Jak zbudować dobry PR?
Najważniejsza dla PRu jest spójność tożsamości z wizerunkiem. Niestety, działania danej firmy nie zawsze muszą zostać odebrane tak, jak firma pierwotnie zakładała. Mogą się okazać nietrafione i niezaakceptowane przez opinię publiczną. Wizerunek firmy, tym samym PR, się wtedy pogarsza – na przykład: firma kreuje się na przyjazną środowisku, ale przez nieuwagę wypuszcza na rynek produkt, który zawiera bardzo dużo niepotrzebnego plastiku. Firma może stracić na wizerunku także wtedy, gdy wypływają na światło dzienne jakieś fakty o niej, które stoją w sprzeczności z budowaną tożsamością – na przykład: firma buduje tożsamość kochającej naturę, a przypadkiem wychodzi na jaw, że testuje produkty na zwierzętach. Drugą ważną kwestią jest dbałość o szczegóły – należy pamiętać, że w budowaniu wizerunku każdy szczegół ma znaczenie. Symbolikę można wyczytać z każdej kropki czy kreski w logo, każdego użytego koloru, nawet stylu użytej czcionki. Idąc tym tropem, PR firmy buduje każda osoba z nią związana – na każdym stanowisku, niezależnie od miejsca w hierarchii przedsiębiorstwa. Najmniejszy błąd kogoś z tego kręgu może sprawić, że PR firmy pogorszy się.
autor: Kinga Srokosz