Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych
Czym są media społecznościowe?
Style i algorytmy w mediach społecznościowych
Czy da się rozgryźć algorytm?
Recepta na najbardziej skuteczne publikowanie postów
Przez to, że algorytmy mediów społecznościowych wciąż są owiane tajemnicą, trudno jest jednoznacznie określić jak formułować posty na różnego rodzaju stronach internetowych czy aplikacjach. Nie oznacza to jednak, że na ten temat nie wiadomo zupełnie nic, a wręcz przeciwnie – wiedza ta jest coraz bardziej pogłębiana i rozszerzana przez medioznawców. Dziś wiemy na przykład, że Facebook staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, ale coraz bardziej przekonują się do niego osoby w średnim wieku oraz starsze. Dzięki temu wiemy także, że na tej platformie możemy pozwolić sobie na publikowanie poważniejszych treści oraz dłuższych postów. Młodzież z kolei korzysta teraz przede wszystkim z Instagrama oraz TikToka. Instagram to platforma, na której królują zdjęcia, infografiki, ciekawe obrazki i inne treści przede wszystkim w formie graficznej. Oznacza to, że na Instagramie najlepiej przyjmą się bardziej nieformalne treści, przede wszystkim w formie zdjęć lub obrazów. Najczęściej są to tak zwane “InstaStories”, czyli kilkusekundowe zdjęcia, które można oglądać w skrótowej formie na górze strony. TikTok natomiast jest aplikacją, która charakteryzuje się już całkowicie nieformalnym stylem. Znajdziemy tam głównie nagrania układów tanecznych i śmieszne filmiki, choć ostatnimi czasy prężnie rozwija się również edukacyjna strona TikToka, z czego różnego rodzaju przedsiębiorstwa chętnie korzystają i udostępniają tam różne informacje, jeśli ich grupą odbiorczą ma być młodzież. Ostatnie popularne media to Twitter i LinkedIn. Na Twitterze udostępniane są przede wszystkim krótkie i zwięzłe posty (Twitter daje możliwość napisania jedynie kilkudziesięciu znaków). Chętnie korzystają z niego politycy, ale także celebryci, gwiazdy muzyki, filmu itp., choć Twitter w Polsce jak na razie nie zdobył takiej popularności jak Facebook lub Instagram. Ostatni już – LinkedIn – jest platformą nastawioną przede wszystkim na zrzeszanie osób szukających pracy oraz pracodawców. Działa on podobnie jak Facebook – można udostępniać tam dłuższe posty, w których użytkownicy najczęściej piszą o swoich sukcesach zawodowych. Na LinkedIn w swoim profilu umieszcza się właściwie całe CV – miejsca dotychczasowej pracy, ukończone szkoły, doświadczenie, wolontariat i.t.d.
autor: Kinga Srokosz