Szkolenie Techniki sprzedaży

Skuteczne techniki sprzedaży

Szkolenie „Skuteczne techniki sprzedaży” dostarcza uczestnikom szkolenia kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu rozwoju kompetencji handlowych. Proces skutecznej sprzedaży przedstawiony szczegółowo i metodycznie w formie następujących po sobie etapów sprzedaży, pozwoli handlowcom na utrwalenie technik sprzedaży oraz efektywne działania handlowe według usystematyzowanych technik. Podczas szkolenia trener przekazuje i ćwiczy z uczestnikami praktyczne zagadnienia metod i technik sprzedaży oparte o wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i negocjacjach. Szkolenie prowadzone jest w interaktywny sposób z wykorzystaniem ćwiczeń, prezentacji, testów, dyskusji oraz symulacji sprzedażowych.

Czas trwania szkolenia

2 dni (2 x 7 godzin)

Trener

Mirosław Plak

„Sukces w sprzedaży nie zależy od tych, których Ty znasz. Ważne jest, kto chce poznać Ciebie.”
Dale Carnegie

Szkolenie Techniki sprzedaży - Skuteczna sprzedaż

Profil uczestników szkolenia

Szkolenie z technik sprzedaży skierowane jest do handlowców, przedstawicieli handlowych, doradców klienta, van sellerów, szefów zespołów handlowców oraz wszystkich, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do procesu sprzedaży.
• Motywy zakupu – czym kierują się klienci podejmując decyzję o zakupie?
• Dlaczego ludzie lubią kupować i nie lubią jak im się sprzedaje? – implikacje wpływające na postawę i działania handlowca.
• Charakterystyka skutecznego handlowca.

2. Etapy sprzedaży.
• Proces sprzedaży w sześciu etapach.
• Charakterystyka i cele poszczególnych etapów sprzedaży.

3. Przygotowanie do rozmowy handlowej.
• Biznesowe i mentalne aspekty przygotowania handlowca.
• Jaki powinien być dobrze postawiony cel? – praktyczne zastosowanie w sprzedaży zasady SMART.

4. Nawiązanie relacji.
• Zasady pierwszego kontaktu, czyli „nigdy nie dostaniesz drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie”.
• Budowanie partnerskich relacji z klientem.

5. Odkrycie potrzeb klienta.
• Cel i korzyści z badania potrzeb klienta.
• Typologia i rola pytań w sprzedaży.

6. Prezentacja handlowa.
• Metafiltry klienta, czyli jak budować skuteczną argumentację.
• Argumentacja oparta o strukturę cecha – zaleta – korzyść.
• Sekwencja skutecznej prezentacji handlowej.
• Wsparcie prezentacji narzędziami sprzedaży.
• Zamknięcie próbne.

7. Finalizacja sprzedaży.
• Kiedy zamykać sprzedaż?
• Dostosowanie zamknięcia sprzedaży do sytuacji handlowej i typu klienta.

8. Pokonywanie obiekcji.
• Przyczyny odmowy klienta – dlaczego klienci podają obiekcje?
• Efektywna postawa handlowca wobec sprzeciwu klienta.
• Rodzaje obiekcji.
• Taktyki działań przełamujących obiekcje.

9. Zakończenie rozmowy handlowej.
• Budowanie długofalowej relacji z klientem.
• Wnioski do rozwoju przyszłej współpracy.

10. Komunikacja z klientem.
• Elementy komunikacji słownej i niewerbalnej.
• Utrzymywanie pozytywnych relacji.
• Zasady wywierania wpływu.
• Typologia osobowościowa klientów.
• Współpraca z trudnym klientem.

11. Podsumowanie i wnioski ze szkolenia z technik sprzedaży. Opracowanie indywidualnego planu działania w trakcie rozmów handlowych z klientem.

Skuteczna sprzedaż - warsztatowe szkolenie sprzedażowe dla handlowców

Szkolenie „Skuteczne techniki sprzedaży” realizujemy zarówno w formie zamkniętej tj. dla grupy uczestników z jednej firmy, jak i w formie otwartej. Jeśli planujesz przeszkolić 1 lub 2 osoby z firmy sprawdź terminarz szkoleń otwartych ».
Przejdź do kategorii i tematyki szkoleń biznesowych:

„Twoją marką jest to, co ludzie mówią o Tobie, kiedy wyjdziesz z pokoju.”
Jeff Bezos