Szkolenie Techniki sprzedaży

To szkolenie realizujemy w formie zamkniętej tj. dla grupy uczestników z jednej firmy. Jeśli planujesz przeszkolić 1 lub 2 osoby z firmy sprawdź terminarz szkoleń otwartych.

Szkolenie z efektywnych technik sprzedaży

Skuteczne techniki sprzedaży

Szkolenie dostarcza uczestnikom szkolenia kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu rozwoju kompetencji sprzedażowych. Proces sprzedaży przedstawiony szczegółowo i metodycznie w formie następujących po sobie etapów sprzedaży, pozwoli handlowcom na utrwalenie technik sprzedaży oraz efektywne działania handlowe według usystematyzowanych technik. Podczas szkolenia trener przekazuje i ćwiczy z uczestnikami praktyczne zagadnienia metod i technik sprzedaży oparte o wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i negocjacjach. Szkolenie prowadzone jest w interaktywny sposób z wykorzystaniem ćwiczeń, prezentacji, testów, dyskusji oraz case’ów sprzedażowych.

Profil uczestników szkolenia

Szkolenie skierowane jest do handlowców, przedstawicieli handlowych, van sellerów, doradców klienta, szefów zespołów handlowców oraz wszystkich, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą.

Czas trwania szkolenia:

2 dni (2 x 8 godzin).

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do procesu sprzedaży.
• motywy zakupu – czym kierują się klienci?
• dlaczego ludzie lubią kupować i nie lubią jak im się sprzedaje? – implikacje wpływające na postawę i działania handlowca
• charakterystyka skutecznego handlowca

2. Etapy sprzedaży.
• proces sprzedaży w sześciu etapach
• charakterystyka i cele poszczególnych etapów

3. Przygotowanie do rozmowy handlowej.
• biznesowe i mentalne aspekty przygotowania
• jaki powinien być dobrze postawiony cel? – praktyczne zastosowanie zasady SMART

4. Nawiązanie relacji.
• zasady pierwszego kontaktu, czyli „nigdy nie dostaniesz drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie”
• budowanie partnerskich relacji

5. Odkrycie potrzeb klienta.
• cel i korzyści z badania potrzeb klienta
• typologia i rola pytań w sprzedaży

6. Prezentacja handlowa.
• metafiltry klienta, czyli jak budować argumentację
• dlaczego ludzie nie kupują gazet? – argumentacja oparta o strukturę cecha – zaleta – korzyść
• skuteczna prezentacja handlowa
• wsparcie prezentacji narzędziami sprzedaży
• zamknięcie próbne

7. Finalizacja sprzedaży.
• kiedy zamykać sprzedaż?
• dostosowanie zamknięcia sprzedaży do sytuacji handlowej i typu klienta

8. Pokonywanie obiekcji.
• przyczyny odmowy klienta
• efektywna postawa wobec sprzeciwu klienta
• rodzaje obiekcji
• taktyki działań przełamujących obiekcje

9. Zakończenie rozmowy handlowej.
• budowanie długofalowej relacji
• wnioski do rozwoju współpracy

10. Komunikacja z klientem.
• elementy komunikacji słownej i niewerbalnej
• utrzymywanie pozytywnych relacji
• zasady wywierania wpływu
• typologia klientów
• współpraca z trudnym klientem

11. Asertywność handlowca.
• czym wyróżnia się zachowanie asertywne?
• asertywność w pracy handlowca
• budowanie pewności siebie