Szkolenie Lider Szef Przywódca - budowanie postawy liderskiej
Lider, szef, przywódca - budowanie postawy liderskiej
Celem szkolenia jest praca nad własną postawą liderską. Program uwzględnia najnowsze podejścia do pracy z ludźmi, które wspierają budowanie zespołów oparte o wartości, zaufanie i wykorzystujące wiedze o potrzebach ludzi.
Szkolenie przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy.
Czas trwania szkolenia
2 dni (2 x 7 godzin)
Trener
Aleksandra Chrapko
„Jeśli chcesz wiedzieć, czy jesteś liderem – odwróć się i zobacz, czy ktoś za tobą podąża.”
Alfred W. Travers
Najbliższe szkolenie otwarte
Termin: 2025 (do ustalenia)
Miejsce: Kraków
Cena: 1750 PLN netto/osoba
Zobacz więcej terminów i lokalizacji szkoleń z budowania postawy liderskiej w kalendarzu szkoleń:
Harmonogram szkolenia:
I dzień: g. 10.00-17.00, II dzień: g. 9.00-16.00
Profil uczestników szkolenia
Szkolenie skierowane do osób, które są lub planują być liderami w organizacjach, w których pracują.
Korzyści dla uczestników szkolenia
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
- Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku „szefa”
- Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne, związane z przepływem informacji w zespole (pomiędzy współpracownikami i na płaszczyźnie szef – pracownik)
- Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
- Wpływać na rozwój pracowników i ich talentów
- Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Dyskusje
- Studium przypadku
- Kwestionariusze i testy zachowań
- Odgrywanie scenek/ról
- Gry symulacyjne
- Burze mózgów
Program szkolenia
Kontekst dzisiejszego przywództwa
- Świat VUCA i BANi
- Nowoczesne podejście czy tradycyjne schematy
- Kontekst dzisiejszego przywództwa
- Nowe pokolenia a postawa lidera
Lider – Zespół
- Budowanie autorytetu
- Różnorodność ról i zachowań – jak sobie z tym radzić w zespole
- Przywództwo w obliczu zmian w organizacji
- Budowanie zaufania i otwartości
- Praca z wartościami indywidualnymi, zespołowymi i organizacyjnymi
Elementy komunikacji z pracownikami jako istotny element zarządzania
- Przekazywanie trudnych decyzji
- Radzenie sobie z narzekającymi pracownikami
- Nagradzanie i karanie
- Zestaw psychologicznych narzędzi szefa
- Pytania i parafrazy
- Stawianie granic i sztuka mówienia „NIE”
- Sztuka czynienia ustępstw
- Skuteczne argumentowanie
Motywowanie pracowników
- Motywowanie pracownika w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego (K. Blanchard)
- Kultura organizacyjna w motywowaniu pracowników
Zarządzanie konfliktem
- Teoria konfliktu
- Co to jest konflikt?
- Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
- Rodzaje konfliktów i ich dynamika
- Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
- Gry psychologiczne – jak z nich wychodzić
- Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra
- Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej
Lider, szef, przywódca - budowanie postawy liderskiej - szkolenie warsztatowe
Szkolenie „Lider, szef, przywódca – budowanie postawy liderskiej” realizujemy zarówno w formie zamkniętej tj. dla grupy uczestników z jednej firmy, jak i w formie otwartej. Jeśli planujesz przeszkolić 1 lub 2 osoby z firmy sprawdź terminarz szkoleń otwartych ».
Przejdź do kategorii i tematyki szkoleń biznesowych: