Szkolenie Business Model Canvas

Business Model Canvas - tworzenie modelu biznesowego

Szkolenie wprowadza w kontekst rzeczywistości VUCA, która wymusza dynamizację podejścia do prowadzenia biznesu. Odpowiedzią jest model biznesowy przygotowany w oparciu o technikę Business Model Canvas opracowaną przez Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura (lub jej alternatywę – Lean Canvas stworzoną przez Asha Maurya), która pozwala synergicznie spojrzeć na model działania przedsiębiorstwa, tworzenie produktu lub usługi w perspektywie wartości dostarczanej klientowi.

Czas trwania szkolenia

2 dni (2 x 7 godzin)

Trener

Agata Brataniec

„Dobre firmy tworzą wspaniałe modele biznesowe. Wyróżniające się firmy stale je poprawiają.”
Alex Osterwalder

Szkolenie Business Model Canvas

Profil uczestników szkolenia

Szkolenie skierowane jest do menedżerów odpowiadających za zespoły i działy, którzy poszukują alternatywy dla statycznego podejścia do planowania strategii i którzy chcieliby proces planowania uprościć i uelastycznić.

Program szkolenia

1. Budowanie strategii w rzeczywistości VUCA.
• Czy i jak planować w zmiennych i niepewnych realiach?

2. Czym jest model biznesowy?
• Model biznesowy, a model operacyjny – podstawowe różnice i współzależności.
• Przykłady rynkowych modeli biznesowych.
• Golden Circle Simona Sineka – ważne jest „dlaczego”, a nie „co”.

3. Etapy budowania modelu biznesowego.
• Inicjacja, ideacja, integracja, implementacja.

4. Business Model Canvas – model podstawowy.
• Czym jest i na jakie potrzeby organizacyjne odpowiada?
• Najważniejsze pytania, jakie należy sobie zadać.
• 9 elementów Business Model Canvas:
o Partnerzy
o Kluczowe działania
o Kluczowe zasoby
o Propozycja wartości
o Relacje z klientami
o Kanały
o Segmenty klientów
o Struktura kosztów
o Struktura przychodów

5. Lean Canvas – alternatywa dla Business Model Canvas.
• Czym jest i na jakie potrzeby organizacyjne odpowiada?
• Najważniejsze pytania, jakie należy sobie zadać.
• 9 elementów Lean Canvas:
o Problem
o Rozwiązanie
o Kluczowe miary
o Propozycja wartości
o Przewaga konkurencyjna
o Kanały
o Segmenty klientów
o Struktura kosztów
o Struktura przychodów

6. Busines Model Canvas vs. Lean Canvas – podobieństwa i różnice.
• Wybór najbardziej adekwatnego modelu do specyfiki organizacji.
• Sposób pracy z Business Model Canvas i/lub Lean Canvas (od czego zacząć – kolejne kroki – tworzenie modelu biznesowego).

7. Prezentacja przygotowanej wersji modelu biznesowego.

8. Jak wykorzystywać w praktyce zbudowany model?
• Czy wypracowany model biznesowy wymaga zmiany modelu operacyjnego?

9. Wnioski, dalsze kroki.

BMC - tworzenie modelu biznesowego - warsztaty szkoleniowe

Powyższe szkolenie, realizowane w formie warsztatowej, zawiera sprawdzone, praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia modelu biznesowego. Szkolenie to realizujemy w formie zamkniętej tj. dla grupy uczestników z jednej firmy. Jeśli planujesz przeszkolić 1 lub 2 osoby z firmy sprawdź terminarz szkoleń otwartych ».
Przejdź do kategorii i tematyki szkoleń biznesowych: