Szkolenie Asertywność w praktyce
Asertywność w praktyce
Celem szkolenia z asertywności jest praktyczne przećwiczenie postaw asertywnych. Poruszane zagadnienia będą dotyczyły porozumiewania się z drugim człowiekiem przy zachowaniu własnych poglądów, odczuć i prawa do powiedzenia „nie”.
Szkolenie „Asertywność w praktyce” przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności.
Czas trwania szkolenia
2 dni (2 x 7 godzin)
Trener
Aleksandra Chrapko
"Asertywność w praktyce" - zapraszamy na szkolenie otwarte do Krakowa
Najbliższe szkolenie otwarte
Termin: 10.2024 [ data do ustalenia]
Miejsce: Kraków
Cena: 1670 PLN netto/osoba
Zobacz więcej terminów i lokalizacji szkoleń otwartych z asertywności w kalendarzu szkoleń:
Harmonogram szkolenia:
I dzień: g. 10.00-17.00, II dzień: g. 9.00-16.00
Profil uczestników szkolenia
Szkolenie skierowane do osób, które chcą ćwiczyć postawę asertywną.
Korzyści dla uczestników szkolenia
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych
- potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji
- znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy
- potrafili zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem i własnym odczuciem
- z właściwej perspektywy oceniać problemy, ludzi i relacje
- potrafili dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby
- potrafili zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną
- umieli neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Dyskusje
- Studium przypadku
- Kwestionariusze i testy zachowań
- Odgrywanie scenek/ról
- Gry symulacyjne
- Burze mózgów
Program szkolenia
Asertywność
- Co to jest asertywność?
- Zachowanie asertywne jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
- Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Komunikat ja – jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
- Asertywne wyrażanie opinii i ocen
- Mapa asertywności – diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych
Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Aktywne słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
- Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
- Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
Praktyka postawy asertywnej
- Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej
- Postawa OK-OK
- Analiza gier psychologicznych i gier władzy
- Wychodzenie z trójkąta dramatycznego
- Prowadzenie rozmów w sytuacjach firmowych i domowych
- Asertywna informacja zwrotna
- Pytania i parafrazy
- Stawianie granic i sztuka mówienia „NIE”
- Sztuka czynienia ustępstw
- Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć
- Obrona i reakcja na krytykę
- Obrona swoich praw i przekonań
- Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
Asertywność - szkolenie warsztatowe
Szkolenie „Asertywność w praktyce” realizujemy zarówno w formie zamkniętej tj. dla grupy uczestników z jednej firmy, jak i w formie otwartej. Jeśli planujesz przeszkolić 1 lub 2 osoby z firmy sprawdź terminarz szkoleń otwartych ».
Przejdź do kategorii i tematyki szkoleń biznesowych: