Szkolenie Zarządzanie stresem i emocjami

Zarządzanie stresem i emocjami

„Zarządzanie stresem i emocjami” to szkolenie, które ma za zadanie pomóc uczestnikom zrozumieć wpływ stresu na życie i właściwie zarządzać nim, ucząc się wykorzystywać go, jako „siłę napędową” do pracy i codziennych wyzwań, w celu zwiększenia efektywności. Pomaga również w rozróżnianiu stresu negatywnego – hamującego rozwój, a także pozytywnego – motywującego do przedsięwzięć. Dzięki temu uczestnik nauczy się, jak właściwie nim dysponować. Podczas szkolenia poruszony zostanie moduł związany z pracą nad emocjami, jak m.in. radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych, kryzysowych, sztuka uspokajania zdenerwowanych i agresywnych osób, umiejętność stawiania granic i bycia asertywnym. Wpłynie to pozytywnie na atmosferę, uczucie siły perswazji i pewność siebie. Uczestnik pozna metody, jak opanowywać samego siebie, radzić sobie z tremą i zdenerwowaniem. Pomoże to lepiej zapanować nad swoich życiem zawodowym oraz prywatnym.
Zarządzanie stresem i emocjami - szkolenie w formie warsztatów

Czas trwania szkolenia

2 dni (2×7 godzin)

Trener

Natalia Tatarczuch

„W życiu nie chodzi o to, aby przeczekać burzę, lecz o to, aby nauczyć się tańczyć w deszczu.”
Vivian Green

Najbliższe szkolenie otwarte
Termin: 29-30.04.2024
Miejsce: Kraków
Cena: 1670 PLN netto/osoba
Zobacz więcej terminów i lokalizacji szkoleń otwartych z zarządzania stresem i emocjami w kalendarzu szkoleń:
Miejsce szkolenia:
Hotel***** Radisson Blu ul. Straszewskiego 17, Kraków
Harmonogram szkolenia:
I dzień: g. 10.00-17.00, II dzień: g. 9.00-16.00

Kiedy wziąć udział w szkoleniu "Zarządzanie stresem i emocjami"?

Jeśli czujesz, że straciłeś motywację do pracy, jeśli czujesz, że praca nie sprawia ci już przyjemności, a obowiązki zaczynają Cię przytłaczać – to szkolenie jest dla Ciebie. Nauczysz się, jak radzić sobie w stresowych i konfliktowych sytuacjach, jak lepiej zrozumieć swoje emocje. Dzięki temu poprawisz komunikację z pracownikami – a także w życiu prywatnym – oraz zachowasz spokój, kiedy emocje zaczną brać górę, m.in. w rozmowie z klientem lub partnerem biznesowym. A co najważniejsze – nauczysz się zamieniać stres w motywację do pracy.

Profil uczestników szkolenia

Szkolenie jest przeznaczone dla osób:
  • czujących wypalenie zawodowe
  • nadmiernie zestresowanych swoją pracą
  • nie umiejących znaleźć balansu praca – życie prywatne
  • mających problem w kontaktach z ,,trudnym” klientem
  • chcących lepiej zapanować nad swoimi emocjami
  • mających problemy z koncentracją
  • odczuwających spadek efektywności zawodowej

Metody szkoleniowe

Program szkolenia

Czym jest stres?

  • Definicja stresu wg koncepcji Selye.
  • Biologiczne etapy powstawania stresu.
  • Typowe reakcje na sytuacje stresujące.
  • Najczęstsze objawy somatyczne i psychosomatyczne stresu.
  • Stres vs codzienność – jak stres wpływa na życie zawodowe i prywatne.
  • Pozytywne i negatywne skutki stresu.

Różne rodzaje stresu jako uzasadnienie motywów różnych zachowań.

  • Stres pozytywny, jako moja siła napędowa.
  • Jak stres może zwiększyć efektywność pracy?
  • Stres negatywny, czyli jazda na zaciągniętym hamulcu.
  • Jakie są konsekwencje długotrwałego i negatywnego stresu?
  • Techniki wypierania negatywnych emocji i ich konsekwencje.
  • W jaki sposób rozpoznawać eustres i dystres, by skutecznie nimi zarządzać?
  • Mój sposób radzenia sobie w stresujących sytuacjach – autoanaliza.

Praktyczny trening narzędzi radzenia sobie ze stresem i emocjami.

  • Dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne.
  • Trening autogenny Schultza.
  • Relaksacja progresywna Jacobsona.
  • Aktywność fizyczna.
  • Koło życia.
  • Dysocjacja.
  • Biały szum i wpływ muzyki relaksacyjnej.
  • Medytacja.
  • Joga śmiechu.

Zarządzanie emocjami – rozpoznaję, nazywam, opanowuję.

  • Inteligencja emocjonalna przydatniejsza niż IQ? A jednak!
  • Czym jest inteligencja emocjonalna (EQ).
  • Jaka jest jej rola w codziennym życiu?
  • Inteligencja emocjonalna – nauka rozpoznawania i nazywania swoich emocji.
  • W jaki sposób rozwijać inteligencję emocjonalną?
  • Jak zdrowo ,,przeżywać” emocje nie wypierając ich?
  • Wpływ emocji na komunikację interpersonalną.
  • Praca nad samoświadomością (Model ABC Alberta Ellisa).
  • Jak rozpoznawać emocji w ciele?

Jak reagować na zdenerwowanego klienta? Ćwiczenia.

  • Dostrzeganie pierwszych symptomów złości i lęku u innych – komunikacja niewerbalna.
  • Bariery komunikacyjne, które utrudniają kontakt z klientami.
  • Trudny klient? Czyli jaki?
  • Jak zachowywać się w sytuacji, gdy rozmówca jest nieuprzejmy?
  • Jak uspokoić zdenerwowaną i agresywną osobę?
  • Jak zamienić złość na konstruktywną rozmowę?
  • Umiejętne zastosowanie mechanizmu akceptacji i komunikacji bez przemocy (NVC).

Asertywność jako pomoc w rozwiązywaniu konfliktów. Ćwiczenia.

  • Asertywna reakcja na krytykę.
  • Udzielanie konstruktywnej krytyki – siła feedbacku.
  • Asertywne prezentowanie swoich przekonań, oczekiwań i myśli.
  • Jak stawiać granice i nie dać sobie wejść na głowę.
  • Jak skutecznie rozwiązywać problemy i radzić sobie z konfliktami?

Szybkie i doraźne metody zapanowania nad emocjami.

  • Praca z oddechem – ćwiczenie.
  • Eksplozja emocji.
  • Wizualizacja.
  • Kotwiczenie.

Zarządzanie stresem i emocjami - kontrola emocji - szkolenie

Szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” realizujemy w formie zamkniętej tj. dla grupy uczestników z jednej firmy. Jeśli planujesz przeszkolić 1 lub 2 osoby z firmy sprawdź terminarz szkoleń otwartych ».
Przejdź do kategorii i tematyki szkoleń biznesowych:

Radzenie sobie ze stresem - kurs w formie warsztatowej

Jeżeli chcesz nauczyć się i przećwiczyć umiejętności radzenia sobie ze stresem zapraszamy do udziału w szkoleniu „Zarządzanie stresem i emocjami”. Dowiesz się, jak działać, aby zmniejszyć poziom stresu i zachować równowagę emocjonalną.
Przeczytaj artykuł na temat radzenia sobie ze stresem:

„Awantury, kłótnie i naciski, które doprowadzają nas do kresu wytrzymałości, zawsze zdarzają się w najgorszym momencie, w każdym razie tak się nam wydaje. Kiedy stres następuje po stresie, to ich oddziaływanie nie sumuje się, lecz wydaje się pomnażać, tak że gdy zbliżamy się do granicy odporności, każdy nowy kłopot staje się tym bardziej trudny do zniesienia, niczym ziarnko, które przeważa szalę.”
Daniel Goleman