Szkolenie Zarządzanie stresem i emocjami
Zarządzanie stresem i emocjami
Czas trwania szkolenia
Trener
„W życiu nie chodzi o to, aby przeczekać burzę, lecz o to, aby nauczyć się tańczyć w deszczu.”
Vivian Green
Kiedy wziąć udział w szkoleniu "Zarządzanie stresem i emocjami"?
Profil uczestników szkolenia
- czujących wypalenie zawodowe
- nadmiernie zestresowanych swoją pracą
- nie umiejących znaleźć balansu praca – życie prywatne
- mających problem w kontaktach z ,,trudnym” klientem
- chcących lepiej zapanować nad swoimi emocjami
- mających problemy z koncentracją
- odczuwających spadek efektywności zawodowej
Metody szkoleniowe
- Prezentacja
- Testy i autoanaliza
- Gry szkoleniowe
- Grupowe ćwiczenia relaksacyjne - krótka prezentacja w praktyce
- Praca zespołowa
- Symulacja - odgrywanie ról
- Twórcza dyskusja
Program szkolenia
Czym jest stres?
- Definicja stresu wg koncepcji Selye.
- Biologiczne etapy powstawania stresu.
- Typowe reakcje na sytuacje stresujące.
- Najczęstsze objawy somatyczne i psychosomatyczne stresu.
- Stres vs codzienność – jak stres wpływa na życie zawodowe i prywatne.
- Pozytywne i negatywne skutki stresu.
Różne rodzaje stresu jako uzasadnienie motywów różnych zachowań.
- Stres pozytywny, jako moja siła napędowa.
- Jak stres może zwiększyć efektywność pracy?
- Stres negatywny, czyli jazda na zaciągniętym hamulcu.
- Jakie są konsekwencje długotrwałego i negatywnego stresu?
- Techniki wypierania negatywnych emocji i ich konsekwencje.
- W jaki sposób rozpoznawać eustres i dystres, by skutecznie nimi zarządzać?
- Mój sposób radzenia sobie w stresujących sytuacjach – autoanaliza.
Praktyczny trening narzędzi radzenia sobie ze stresem i emocjami.
- Dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne.
- Trening autogenny Schultza.
- Relaksacja progresywna Jacobsona.
- Aktywność fizyczna.
- Koło życia.
- Dysocjacja.
- Biały szum i wpływ muzyki relaksacyjnej.
- Medytacja.
- Joga śmiechu.
Zarządzanie emocjami – rozpoznaję, nazywam, opanowuję.
- Inteligencja emocjonalna przydatniejsza niż IQ? A jednak!
- Czym jest inteligencja emocjonalna (EQ).
- Jaka jest jej rola w codziennym życiu?
- Inteligencja emocjonalna – nauka rozpoznawania i nazywania swoich emocji.
- W jaki sposób rozwijać inteligencję emocjonalną?
- Jak zdrowo ,,przeżywać” emocje nie wypierając ich?
- Wpływ emocji na komunikację interpersonalną.
- Praca nad samoświadomością (Model ABC Alberta Ellisa).
- Jak rozpoznawać emocji w ciele?
Jak reagować na zdenerwowanego klienta? Ćwiczenia.
- Dostrzeganie pierwszych symptomów złości i lęku u innych – komunikacja niewerbalna.
- Bariery komunikacyjne, które utrudniają kontakt z klientami.
- Trudny klient? Czyli jaki?
- Jak zachowywać się w sytuacji, gdy rozmówca jest nieuprzejmy?
- Jak uspokoić zdenerwowaną i agresywną osobę?
- Jak zamienić złość na konstruktywną rozmowę?
- Umiejętne zastosowanie mechanizmu akceptacji i komunikacji bez przemocy (NVC).
Asertywność jako pomoc w rozwiązywaniu konfliktów. Ćwiczenia.
- Asertywna reakcja na krytykę.
- Udzielanie konstruktywnej krytyki – siła feedbacku.
- Asertywne prezentowanie swoich przekonań, oczekiwań i myśli.
- Jak stawiać granice i nie dać sobie wejść na głowę.
- Jak skutecznie rozwiązywać problemy i radzić sobie z konfliktami?
Szybkie i doraźne metody zapanowania nad emocjami.
- Praca z oddechem – ćwiczenie.
- Eksplozja emocji.
- Wizualizacja.
- Kotwiczenie.
Zarządzanie stresem i emocjami - kontrola emocji - szkolenie
Radzenie sobie ze stresem - kurs w formie warsztatowej
„Awantury, kłótnie i naciski, które doprowadzają nas do kresu wytrzymałości, zawsze zdarzają się w najgorszym momencie, w każdym razie tak się nam wydaje. Kiedy stres następuje po stresie, to ich oddziaływanie nie sumuje się, lecz wydaje się pomnażać, tak że gdy zbliżamy się do granicy odporności, każdy nowy kłopot staje się tym bardziej trudny do zniesienia, niczym ziarnko, które przeważa szalę.”
Daniel Goleman