Szkolenie Train the trainer
Train the Trainer | Szkolenie trenerskie
Czas trwania szkolenia
Trener
Profil uczestników szkolenia
Program szkolenia
1. Zasady nauki dorosłych.
• Dorośli jako uczestnicy procesu uczenia się.
• Poziomy kompetencji pracownika.
• Zapamiętywanie informacji.
• Style uczenia się a wykorzystanie technik szkoleniowych.
2. Organizacja procesu szkoleniowego.
• Cele i plan działań trenera.
• Przegląd talentów i budowanie planu rozwoju pracowników.
3. Charakterystyka trenera biznesu.
• Wyzwania stojące przed trenerem.
• Zespół niezbędnych postaw, wiedzy i umiejętności.
4. Badanie potrzeb szkoleniowych.
• Co to jest kompetencja?
• Definiowanie luk kompetencyjnych.
• Potrzeby szkoleniowe a cele biznesowe.
• Ustalenie priorytetów rozwojowych.
5. Wykorzystanie technik zarządzania sytuacyjnego.
• Analiza kompetencji pracownika.
• Etapy rozwoju pracownika
• Działania zwiększające efektywność pracy.
6. Metody i techniki szkoleniowe.
• Przegląd warsztatu trenerskiego.
• Dobór metod i technik do sytuacji szkoleniowej.
• Zastosowanie technik szkoleniowych w praktyce.
7. Instruktaż.
• Cele i korzyści wykorzystania instruktażu.
• Cykl instruktażu.
8. Coaching.
• Zasady pracy coachingowej.
• Prowadzenie coachingu wg modelu GROW.
• Techniki wykorzystania pytań podczas coachingu.
9. Sztuka udzielania feedbacku.
• Cele i zasady udzielania informacji zwrotnej.
• Struktura feedbacku.
10. Przygotowanie i realizacja warsztatu szkoleniowego.
• Struktura szkolenia.
• Opracowanie programu szkoleniowego.
• Kluczowe elementy przygotowania trenera do szkolenia.
• Wykorzystanie pomocy audiowizualnych.
11. Konstruowanie ćwiczeń według cyklu Davida A. Kolba.
• Etapy cyklu Kolba.
• Budowanie ćwiczeń.
12. Ewaluacja szkolenia.
• Etapy ewaluacji szkolenia według Donalda Kirkpatricka.
• Praktyczne aspekty wykorzystania technik oceny szkolenia.
• Konstruowanie narzędzi oceny szkolenia.
13. Elementy organizacji uczącej się.
• Dyscypliny organizacji uczącej się – model Petera Senge.
• Praktyczne implikacje działań wykorzystujących model organizacji uczącej się.
14. Umiejętności prezentacyjne.
• Przygotowanie do prezentacji.
• Wystąpienia przed grupą.
• Informacja zwrotna od uczestników szkolenia i od trenera wskazująca mocne strony wystąpienia i elementy wymagające rozwoju.
• Sytuacje trudne w pracy trenera.
15. Podsumowanie szkolenia Train the Trainer. Wnioski i opracowanie planu działania dla uczestników szkolenia podczas pracy w roli trenera.