Szkolenie Skuteczny specjalista działu zakupów
Skuteczny specjalista działu zakupów
A) JAK ORGANIZOWAĆ PROCES ZAKUPÓW W FIRMIE?
B) SKUTECZNE NEGOCJACJE ZAKUPOWE.
C) ELEMENTY KOMUNIKACJI Z DOSTAWCĄ ORAZ WEWNĄTRZ ORGANIZACJI.
D) ĆWICZENIA I SYMULACJE DZIAŁAŃ NEGOCJACYJNYCH.
Czas trwania szkolenia
Trener
Dowiedz się więcej o trenerze prowadzącym szkolenie na stronie internetowej trenera:
Miasta, w których realizowane jest szkolenie otwarte:
- Warszawa
- Katowice
"Skuteczny specjalista działu zakupów" - zapraszamy na szkolenie otwarte do Warszawy
Profil uczestników szkolenia
Metody szkoleniowe
- Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- Symulacje negocjacyjne
- Prezentacja PPT
- Studium przypadku
- Dyskusja
- Testy
Program szkolenia
1. Strategiczna funkcja działu zakupów w firmie.
• Spojrzenie na pracę Specjalisty Działu Zakupów poprzez pryzmat myślenia systemowego.
• Zadania kupca wpływające na realizację strategicznych celów firmy.
2. Opracowanie zapytania w oparciu o sekwencję RFx.
• Zakup nowy, zmodyfikowany, rutynowy – wpływ uwarunkowań na działania kupca.
• Kryteria wykorzystywane przy ocenie dostawcy.
3. Przygotowanie do procesu zakupu i zarządzania dostawcami.
• Macierz Kraljica – wpływ kosztów nabycia towarów i usług oraz ryzyka na strategię działań kupca.
• Analiza XYZ – dostosowanie działań kupca do potencjalnej sezonowości zakupów.
• Analiza ABC – wpływ kosztów zakupów grup towarowych, a strategia działań kupca.
4. Negocjacje – kluczowe zagadnienia.
• Negocjowanie w obliczu różnych uwarunkowań rynkowych – dobór optymalnej strategii działań.
• Test na styl własnych preferencji negocjacyjnych.
• Omówienie poszczególnych stylów negocjacyjnych wraz z ich implikacjami – wpływ działań kupca na wynik biznesowy i przyszłe relacje z dostawcą.
• Koncentracja na wygranej versus koncentracja na poszukiwaniu rozwiązań.
• Jak działa skuteczny negocjator?
5. Przygotowanie do negocjacji z dostawcą.
• Wprowadzenie do zmiennych i stałych negocjacyjnych.
• Uporządkowanie kluczowych zmiennych i celów negocjacyjnych.
• Opracowanie strefy możliwego porozumienia (ZOPA).
• Siła posiadania alternatyw podczas rozmów negocjacyjnych (BATNA).
6. Sondowanie interesów partnera negocjacji.
• Stanowiska, a interesy dostawcy.
• Rola pytań w negocjacjach – typologia pytań z uwzględnieniem sytuacji negocjacyjnych.
7. Negocjowanie warunków umowy.
• Zasady rządzące negocjacjami.
• Prezentacja warunków w formie zmiennych i stałych negocjacyjnych – operowanie zmiennymi negocjacyjnymi.
• Znaczenie parafrazy podczas negocjacji.
• Sposoby wychodzenia z impasu.
8. Podsumowanie wynegocjowanych ustaleń.
• Zebranie wypracowanych ustaleń dotyczących dalszej współpracy.
• Działania do wdrożenia po zakończonym procesie negocjacyjnym.
9. Autoprezentacja i okazywanie siły przez kupca.
• Podejście do negocjacji Willema Mastenbroek’a – dylematy negocjatora.
• W jaki sposób okazywać siłę? Sposoby okazywania siły przez kupca.
• Kreatywne działanie negocjatora – jak szukać rozwiązań i okazywać elastyczne podejście?
• Harvardzka szkoła negocjacji – dążenie do sytuacji „wygrany-wygrany”.
10. „Trudny dostawca” – jak współpracować i osiągać cele.
• Brudne chwyty wykorzystywane przez drugą stronę podczas negocjacji – jak się przed nimi bronić?
• Autoanaliza własnych cech osobowości.
• Partnerzy w negocjacjach o różnych typach osobowości – jak się z nimi skutecznie komunikować?
11. Komunikacja z dostawcą oraz wewnątrz organizacji.
• Kanały komunikacji.
• Znaczenie komunikacji niewerbalnej.
• Wykorzystywanie pozytywnego słownictwa.
• Nastawienie kupca, a osiągane przez niego rezultaty biznesowe podczas negocjacji z dostawcą.
• Wybrane elementy asertywności negocjatora.
12. Przeprowadzenie symulacji negocjacji zakupowych w parach oraz w zespołach negocjacyjnych.
• Scenki negocjacyjne.
• Przekazanie rozwojowej informacji zwrotnej.
13. Wnioski końcowe oraz opracowanie indywidualnego planu działania.