Szkolenie Negocjacje zakupowe
Negocjacje zakupowe - jak skutecznie negocjować z dostawcą?
- Organizacji pracy działu zakupów
- Stosowania technik negocjacyjnych
- Budowania siły kupca (przewagi w negocjacjach)
- Komunikacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi
- Postępowania z „trudnymi” dostawcami

Czas trwania szkolenia
Trener
Uczestnicy przeszkoleni przez trenera
- Jastrzębska Spółka Kolejowa Sp. z o.o.
- KGHM ZANAM S.A.
- PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.
- Mia Sp. z o.o.
- Selvita S.A.
- PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
- Totalizator Sportowy Sp. z o.o.
- Supersnow S.A.
- EC Engineering Sp. z o.o.
- Zakłady Azotowe „Puławy” S.A.
- Getinge Shared Services Sp. z o.o.
- Koleje Dolnośląskie S.A.
- Brüggen Polska Sp. z o.o.
- Orzeł Biały S.A.
- Prymat Sp. z o.o.
Profil uczestników szkolenia
Metody szkoleniowe
- Symulacje negocjacjne
- Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- Prezentacja PPT
- Studium przypadku
- Dyskusja
- Burza mózgów
- Test
Negocjacje zakupowe - korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
- Przygotować się do negocjacji zakupowych
- Odkrywać stanowiska i interesy dostawcy
- Operować zmiennymi negocjacyjnymi
- Zadawać właściwe pytania oraz wykorzystywać parafrazę
- Stosować techniki negocjacji
- Podsumować ustalenia dokonane w trakcie procesu negocjacji zakupowych
- Wykorzystywać spojrzenie systemowe na dział zakupów w firmie lub organizacji
- Właściwie komunikować się z dostawcą oraz z klientami wewnętrznymi

Program szkolenia
1. Strategiczna rola działu zakupów w firmie.
• W jaki sposób dział zakupów wpływa na zwiększenie wartości firmy?
• Relacje kupca z innymi działami w firmie i ich wpływ na zwiększenie efektywności negocjacji zakupowych i współpracy z dostawcami.
• Kierunki poszukiwania dostawców.
• Opracowanie zapytania ofertowego wg sekwencji RFx.
2. Analiza własnych działań i ustalenie priorytetów w procesie zakupów.
• Kluczowe analizy wpływające na pracę kupca (analiza ABC, analiza XYZ, macierz Kraljica).
• Ustalenie kierunków działań w celu optymalizacji procesów zakupowych.
3. Zasady negocjacji zakupowych.
• Definicja negocjacji.
• Mechanizmy rządzące negocjacjami.
• Motywacja a efektywność negocjatora.
4. Negocjacje zakupowe jako proces.
• Podział procesu negocjacji zakupowych na etapy.
• Znaczenie poszczególnych etapów negocjacji.
• Działania podejmowane na każdym z etapów negocjacji zakupowych.
5. Style negocjacyjne.
• Autoanaliza własnych preferencji negocjowania.
• Wpływ stylu negocjacyjnego na wynik biznesowy i relacje z dostawcą.
• Sposoby zwiększania własnej efektywności.
• Jak dążyć do wyniku „wygrany-wygrany”.
6. Przygotowanie kupca do negocjacji zakupowych.
• Opracowanie listy zmiennych negocjacyjnych.
• Ustalenie przedziałów negocjacyjnych.
• BATNA – alternatywa zabezpieczająca interesy kupca.
7. Różnica pomiędzy stanowiskami, a interesami w procesie negocjacji zakupowych.
• Pozyskiwanie informacji od dostawcy – znaczenie informacji i sposoby ich wykorzystania.
• Typologia pytań wykorzystywanych w procesie negocjacji.
• Proces negocjacji widziany z perspektywy dwóch stron.
8. Negocjowanie warunków współpracy.
• Przedstawienie propozycji wyjściowych przez obie strony.
• Techniki negocjacji z dostawcą.
• Jak osiągnąć optymalne warunki zakupu?
• Rola parafrazy w rozmowach negocjacyjnych.
9. Zakończenie procesu negocjacji.
• Ustalenia końcowe i plan dalszej współpracy.
• Wnioski z zakończonego procesu negocjacyjnego.
10. Komunikacja kupca z dostawcami.
• Wpływ właściwej komunikacji z dostawcą na wynik biznesowy firmy w obszarze zakupów.
• Sposoby budowania przewagi w kontakcie z dostawcą.
• Manipulacje i nieczyste zagrywki stosowane przez dostawców – jak bronić się przed „brudnymi chwytami”?
11. Symulacje negocjacji zakupowych (kupiec vs. dostawca).
• Negocjacje pomiędzy zespołami prowadzone według opracowanych scenariuszy.
• Wnioski i rozwojowa informacja zwrotna dla uczestników szkolenia.
12. Podsumowanie kluczowych umiejętności w procesie negocjacji zakupowych i opracowanie indywidualnego planu działania.
Szkolenie Negocjacje zakupowe - co oferujemy podczas kursu w formie warsztatów z negocjacji zakupowych?
- Nabycie umiejętności efektywnego negocjowania kupca z dostawcą
- Wiele ćwiczeń i symulacji rozwijających praktyczne umiejętności negocjacji zakupowych
- Poznanie metody profesjonalnego przygotowania do negocjacji zakupowych oraz skutecznych technik negocjacyjnych
- Rozwój umiejętności komunikacji z dostawcą, mającą na celu zwiększenie przewagi kupca podczas negocjacji zakupowych
- Atmosferę sprzyjającą wymianie doświadczeń przez uczestników szkolenia, kupców, specjalistów działu zakupów

„Negocjator powinien obserwować wszystko. Musisz być po części Sherlockiem Holmesem, po części Zygmuntem Freudem.”
Victor Kiam
Negocjacje zakupowe - szkolenia dla kupców.
Warsztaty negocjacyjne dla pracowników działu zakupów.
Miasta, w których realizowane jest szkolenie "Negocjacje zakupowe":
- Kraków
- Gdańsk
- Wrocław
Szkolenia otwarte "Negocjacje zakupowe" - Kraków | Gdańsk | Wrocław
Szkolenia zamknięte z negocjacji dla kupców realizujemy na terenie całej Polski
„Jeśli zasiądziesz do stołu negocjacyjnego mówiąc, że znasz ostateczną prawdę i wiesz jak powinno wyglądać finalne rozwiązanie, nie osiągniesz nic.”
Harri Holkeri