SZKOLENIA KRAKÓW | EFEKTYWNOŚĆ, MOTYWACJA, UMIEJĘTNOŚCI
- WSKAŻ NAM PRIORYTETY, MY DOSTARCZYMY SKUTECZNE DZIAŁANIA

SCHECTERS Szkolenia

Szkolenia Kraków

Marża a narzut

Marża a narzut



Marża a narzut.





Podczas rozmów handlowych, zarówno sprzedający jak i kupujący często posługują się terminologią odnoszącą się do zyskowności inwestycji handlowej. Profesjonalny handlowiec powinien doskonale orientować się, czym różnią się pomiędzy sobą poszczególne terminy i potrafić w odpowiedni sposób przedstawić klientowi oczekiwane przez niego wyliczenia. Praktyka pokazuje jednak, że zdarza się, iż handlowcy, którzy nie operują na co dzień tą terminologią zaskoczeni przez klienta pytaniem, mylą pojęcia zysku, marży czy narzutu. Poniżej znajduje się omówienie podstawowych zagadnień marży i narzutu handlowego wraz z przykładowymi wyliczeniami.

MARŻA KWOTOWA = CENA SPRZEDAŻY – CENA ZAKUPU
NARZUT KWOTOWY = CENA SPRZEDAŻY – CENA ZAKUPU

Jak widać z powyższych wzorów marża i narzut są tymi samymi kwotami. Różnica pomiędzy nimi występuje, gdy podamy je w procentach. Różnica pomiędzy marżą procentową i narzutem procentowym wynika z punktu odniesienia tej kwoty do ceny sprzedaży lub też ceny zakupu. W przypadku marży odnosimy ją do ceny sprzedaży, natomiast w przypadku narzutu do ceny zakupu.

MARŻA PROCENTOWA = (CENA SPRZEDAŻY – CENA ZAKUPU) / CENA SPRZEDAŻY * 100%
NARZUT PROCENTOWY = (CENA SPRZEDAŻY – CENA ZAKUPU) / CENA ZAKUPU * 100%

Przykład: Sklep kupuje produkt, którego cena jednostkowa wynosi 80 PLN. Sprzedaje go końcowemu użytkownikowi po 100 PLN.

MARŻA: 100 – 80 / 100 = 0,2 czyli 20%.
NARZUT: 100 – 80 / 80 = 0,25 czyli 25%.

Warto zainwestować kilkanaście minut i przećwiczyć z kalkulatorem wyliczanie marży i narzutu, co w wielu sytuacjach okaże się dla nas nieocenione oraz pozwoli nam na utrzymanie profesjonalnego wizerunku w oczach klienta. Istotne jest, aby pamiętać do czego odnosimy marżę, a do czego narzut wyliczając je procentowo. Podczas rozmów z klientami, sprawne wyliczenie pożądanych wartości będzie bardzo przydatną umiejętnością.

 

Materiał ten jest własnością firmy SCHECTERS Szkolenia. Wykorzystanie wyłącznie pod warunkiem podania źródła i umieszczenia w kodzie strony linku:

« powrót do wiedzy biznesowej

Biznesowe inspiracje

    Kiedy staje się oczywiste, że cele nie mogą zostać osiągnięte - nie dostosowuj celów, dostosuj działania.

    Konfucjusz


    Break

    Geniusz to jeden procent inspiracji i dziewięćdziesiąt dziewięć procent potu.

    Thomas Alva Edison


    Break

    Tylko poprzez zmaganie się z wyzwaniami, które obecnie wydają się być poza naszym zasięgiem, można coraz pewniej zmierzać ku gwiazdom.

    Brian Tracy


    Break

    Nie trzeba być wielkim, aby zacząć, lecz trzeba zacząć, aby stać się wielkim.

    Zig Ziglar


    Break

    Człowiek potyka się nie o góry, lecz o kretowiska.

    Konfucjusz



zobacz wszystkie cytaty biznesowe »

Szkolenia w Krakowie


"Szkolenia Kraków"

ZAPRASZAMY NA
SZKOLENIA DO KRAKOWA